Utbildning och inbillning?


Föreställ er en värld, där det inte fanns människor som hade för avsikt att styra hela världens befolkning, så som det är nu. Dvs föreställ er att beslut helt och hållet togs lokalt, när lokala beslut kunde tas. Att export och import vore nedskalat till det allra nödvändigaste. Idag äger 8 män, mer än det fattigaste halvan av jordens befolkning tillsammans. Detta är inget som upprör t ex svenskar i den grad som bensinpriset, eller ovaccinerade fritänkare. Men fortsätt föreställ er, som en dröm, att de tillgångar vi har här omkring vår ort, och vinsterna som kom från dessa, stannade på orten, kom invånarna som bor och verkar här till gagn.

Det skulle innebära. troligtvis mer än halverat utsläpp, från export och import, världen över. Det skulle innebära att kommuner som Sollefteå blev självförsörjande, och inte behövde stå med hatten i hand och tigga pengar av staten, och det skulle innebära att biltrafiken helt plötsligt skulle bli ett mycket mindre miljöproblem, när den onödiga exporten och importen halveras. Låter väl bra? Eller? Det skulle dessutom göra att utlandsresor för rekreation, skulle bli ett mindre problem än nu, för de som nu har råd att göra det kontinuerligt.

Hur kan det då komma sig att åtta män, kan styra världen, för det är nämligen det de har sina tillgångar och pengar till, att påverka eller styra media att skriva det de vill, att styra regeringar, att styra och köpa upp mindre företag…. och när du styr allt detta, så styr de hur folk tänker, när de styr informationen. Och genom rädsla, och desinformation, från de som gastar om att vi ska se upp för desinformation, kan de få de stora massorna att bete sig som de vill, kuva sig inför deras fötter. Det kan få dem att vända sig mot varandra, t o m inom familjer som splittras. Genom att de äger informationskällorna/media, och kan basunera ut katastrofscenarion. Då går majoriteten med på restriktioner/inskränkningar/förminskad frihet. Så RÄDSLA är ett av de främsta verktygen för att styra folk. Och horribelt mycket pengar ger dem möjlighet att skrämma, via mediala lögner och halvlögner, eller alternativ genom URVALET av nyheter, och vad de medvetet väljer bort att skriva och rapportera om. Vad de inte vill att vi ska vara informerade om, få veta. Har ni aldrig funderat varför det alltid tycks vara kris i västvärlden, som ändå har det sjukligt mycket bättre än de längder vi utnyttjar? Har ni aldrig funderat över varför det är EN ENDA nyhet av katastrof som tar ALLT utrymme i pressen, tills det inte längre går att mjölka rädsla ur folket via det, som sedan tas över av nåt annat mono-nyhets-kultur?

Men för att denna propaganda med skrämsel ska fungera, krävs minst ett av två alternativ, helst bägge två samtidigt, ur makthavarnas/despoternas synvinkel. Bägge går ut på att hålla massorna ovetande, och att hindra dem från att tänka själva. Hela historien är fullt av dessa exempel. Hitler använde det trubbiga verktyget att bränna litteratur som inte hyllade Nazismens ideologi, och hans guda-status. Så det var hans och många despoters sätt att hålla folket ignoranta och ovetande. Genom satt de inte var belästa. Andra provar att hålla folket ovetande/ignoranta, genom att inte tillåta t ex flickor lära sig läsa, som Talibanerna. Och sist men inte minst, så som är fallet i väst, där vi inbillat oss att vi är fria medborgare, tack vare läskunnighet och ”utbildning”. Vi blir istället styrda och programmerade GENOM ”utbildning”
Eller som man också kan kalla det, korvstoppning. Både av till synes onödig inlärning, och styrd inlärning, samt illa valt utbildningsmateriel och ämnen.

Man har alltså verktyget att under 10-15 års tid programmera unga människors hjärnor om vad som är sant och falskt. Man har verktyget att styra deras sätt att tänka, eller egentligen deras sätt att undvika att tänka.
Och här kommer kärna i mitt resonemang. För att utbildning skulle få kallas utbildning, skulle schemat till mer än 50 % behöva bestå av att lära barnen tänka kritiskt mot ALL information, åtminstone all information som ges från människor med makt och vinstintressen. Och ytterligare 30 % skulle behöva bestå av att stärka barnens kreativitet, och resterande att bygga deras självkänsla, självförtroende, och förmåga att leva i, och med den värld vi lever i, utan att såga av grenen vi sitter på.

Jag är helt övertygad om att de som skriver läroplanen, som i sin tur, via många långa led är styrda av 8 globala män, skulle kalla dessa idéer som extrema. Jag ska förklara varför. Jo, för att om dessa idéer skulle praktiseras och göra framtidens medborgare medvetna, kritiska även mot makten, och inte bara mot de som hotar makten, likt läkare och forskare som anser att mRNA-vaccin kan vara skadligt för många… om dessa elever skulle bli så fritänkande och kritiska, skulle deras maktkedja, byggt på illusioner vara bruten, och deras hundratals miljarder skulle bli värdelösa. Och ingen skulle lyda dem, ingen skulle bry sig om dem. Om ingen lyssnar till dem, är de ingenting, ur ett maktperspektiv.

Nån påstod att de har det på schemat att lära sig källkritik, men de lär sig bara att ha källkritik, mot de som man anser att det är ”desinformation”. Källkritik är inte källkritik om det inte praktiseras mot ALL information. För då skapas det ett slags område som inte kommer att kritiseras… och vilka tror ni är glada åt det ? Om inte källkritiken riktas även mot de som använder skarp ton mot er att idka källkritik mot deras motståndare… då blir källkritik tvärtemot vad de påstår ytterligare ett verktyg för att MINSKA transparens, MINSKA yttrandefrihet, MINSKA demokrati.

Och om man då beaktar detta, så torde de mest utbildade, med flest utbildningsår, vara de av oss som är mest proppfulla med styrd information, utan möjlighet att ifrågasätta det de lär sig. Läkare, advokater etc…
Så alla dessa värdeladdade ord, som används i andra syften än vad vi tänker oss är dess rätta betydelse. ”Utbildning” ”Information” ”Näringsliv” ”Föryngringsytor” etc etc… Det finns en grupp i samhället som är världsmästare på att förvränga ord. Och det är just de som själva självförhärligande döpt sina egna förehavanden med agenda att bli rikare, till ”Näringsliv” och ”företagande”. Ord som var för sig är värda att ifrågasätta och granska. Man bör alltid leta varje ords elaka tvillingsyster, eller negativa ords positiva tvillingbror, för att förstå hur ord kan användas emot dig. Jag pratar om synonymer.

Ingenting värt nåt om vi inte lär barnen att tänka själva och ifrågasätta… varför görs inte det då? Jo då skulle deras maktkedja vara bruten, och deras pengar bli värdelösa. Om människorna blev fria.